Monday, January 28, 2013

Ronda Waktu Cuti

hep! selamat tahun 2013! dan aku mulakan entry tahun baru ni dengan...bismillah...=D


okai, lama gak lah tak update blog nih. bz? tade masa? ouh tadelah bz mana, masa ada je byk, cuma penyakit malas melanda. haha.

hari tu, kami sekeluarga pergi melawat petrosains. dah lama nak pergi cuma tade masa sbb nak tunggu semua berkumpul. (aku sebenarnya yg duduk jauh sgt hahahah). kami bergerak lepas subuh. okai tadelah betul betul lepas subuh, dlm jam 7 lebih jugak lah. pagi tu singgah rumah paklong dulu. yes. pegi rumah paklong memang best sebab confirm dapat makan. hoho. dah la pagi tu kami tak makan sgt pun before gerak. kepalaran seyh.

lepas setel sarapan yg berbagai jenis di rumah paklong, kami pun menuju ke klcc. petrosains terletak di tingkat 4 suria klcc ya semua murid murid. then beli tiket, then pusing pusing dlm tu. okai, agak menarik. mcm mcm benda sains dalam tu. boleh main main, lompat lompat, baling baling, mcm mcm adaaaaa. 

lepas tu kami masuk pula ke satu exhibition lain dlm petrosains iaitu 'sultans of science exhibition'. well, semua dlm ni berkenaan sejarah. kebetulan aku pula memang minat sejarah sejarah ni. yee aku memang minat. betul tak tipu. cerita tentang kapal terbesar pernah dicipta, sejarah perubatan Ibnu Sina, mcm mcm lagi. then ada pula awek awek volunteer yg jaga booth utk present tentang sejarah sejarah ni. aigoo. rajin betul mereka men-volunteer-kan diri ek. aku kalau duduk dekat dah lama nak volunteer jugak. nasib baik duduk jauh. ahaks.

selesai meronda, kami sekeluarga ronda ronda klcc pula. aku mcm biasa lah akan pergi usha kedai kedai sukan ni. boot bola semua cantik cantik menambat hati dan MAHAL gila nak mampus. aigoo. di sini lah rasional memainkan peranan. faham? ahaks. 

habis tu kami pun pulang ke port dickson. hari yg seronok. masa terluang bersama keluarga adalah paling berharga. remember, family is everything. =)

sorang lagi muka tak nampak. ouh lupa akak aku tak follow sbb ada kwn dia dtg umah.

tiket masuk.

aku abg dan dia adik okai. dlm kebuk angin kelajuan tinggi. hahaha

aigoo.

kereta zaman dulu kot.

belajar guna back hoe.

aigooooo.

kecik kecik dan pndai guna back hoe.

turn abg dia plop!

'auuummmm' kata dinosaur tersebut. 

bersama patung.?

aku dulu praktikal kat site kot!

ni antara awek awek volunteer. thehehehe.

dah mcm patung tu dah aku tengok.




-_- whatever things happen, family comes first. do remember.





No comments:

Post a Comment