Sunday, October 28, 2012

Aku Buaya Emo yg Semakin Matang

Aaaaiiiiihhhhhhhhhhhhh..



mengeluh panjang. raya korban dah lepas semalam. pulang ke kampung sehari suntuk, balik singgah rumah makcik. begitulah urusan seharian semalam.

esok dah ahad. apa yg dirancang tidak menjadi. yup. kita kena sedar tak semua yg kita nak, kita selalu dapat. esok sepatutnya akan berlaku sebuah drama. drama kehidupan normal orang mcm aku. tapi tak menjadi. kehidupan.

its not fair. tak adil. itu alasan yg aku bagi. sebenarnya tuju kat aku. tak adil pada aku. ego setinggi gunung. ahhhhh. kesalahan yg sama. perkara yg sama. berulang. sentiasa berulang. benda yg sama.

yup. aku buaya. kepada yg tak kenal aku, ADIDO IALAH SEORANG BUAYA. BHAHAHAHA. tapi, yee ada tapinya, tu semua dulu. ahh. bukan buaya sgt pun, cuma metafora yg aku guna utk diri sendiri je. 

dulu aku layan ramai perempuan, bukan benda pelik, layan cuma perkara biasa, yg penting aku tak pernah abai kau. kau tetap nombor 1. aku bukan sekadar cakap, aku buktikan. aku usaha. tapi betul lah apa org cakap, bila dah tak sayang, bila dah bosan, jalan ceritanya tetap sama. 

aku bukan nak mengungkit, bukan nak mengadu, cuma nak menulis kisah pengalaman yg lepas. aku tak harap semua yg baca ni utk faham, aku cuma harap kau seorang faham dah cukup. wow. drama sangat.

kau dah jumpa pengganti, tapi aku tak. aku bukan lelaki baik mcm dalam filem nak wish semoga bahagia dgn pilihan hati. aku cuma harap aku hilang perasaan ni. aku kan buaya. aku kena biasakan ni.

usia semakin bertambah. aku bukan main main lagi. antara perasaan dan rasional. yg datang akan pergi. fikir mcm tu senang.

kau di sana, ya kau, kau takkan jumpa lelaki yg sayang kau mcm aku sayang kau, itu pasti (okai ni memang pinjam ayat filem).






-_- sekadar menginjak perkara lepas.






No comments:

Post a Comment