Saturday, July 30, 2011

Menghampiri Impian Tersirat

hadui.

gaji pertama aku kat petronas dah dapat petang tadi. bila kira balik OT aku macam tak banyak pula, pada hal aku rasa banyak jam dah aku buat. entah macam mana si bos tu kira. aih.

okai. gaji dah dapat. kira impian aku selama ini semakin hampir lah. mungkin minggu depan baru tertunai. tunggu aku cuti dulu lah. 

sejak aku kerja kat petronas tu macam macam dah aku rasa. rasa dipandang rendah. rasa tak puas hati. hahaha memang pengalaman semua tu. 

esok aku off. sebab nak pergi tahlil yang makcik aku buat. nak gerak pagi pula tu, tapi aku sekarang jam 3 pagi belum tidur lagi. biaq p lah.

kalau barang yang aku nak beli tu dapat dibeli minggu depan, mungkin lepas raya baru aku dapat jalankan plan aku tu. kena cari masa yang sesuai sebab ini kali pertama dan terakhir aku buat macam ni. tengok lah apa jadi nanti aku pun tak tahu.

tak tahu nak cerita apa lagi, aku minta diri dulu. salam.




^__^ barang itu mesti dibeli !





Wednesday, July 20, 2011

Kelebihan Itu Merbahaya !

yeah apa rasa anda bila anda rasa macam anda dipermainkan ? agak menyakitkan ye tak. heheh. bagi aku, rassa macam ni mungkin dah biasa. 

bila fikir balik aku pun ada salah juga. bukan salah juga, maybe, semua memang salah aku. heheh. ada orang yang senang utk terima semua ni. ada orang yg tak. 

apa yg aku perhatikan, orang yg mempunyai rupa paras, maksudnya lawa, cantik, hensem, tak kira la lelaki ke perempuan ke, mesti tiada masalah utk terima benda benda macam ni. yelah, ada rupa, mesti tiada masalah nak cari pengganti. lebih lebih lagi perempuan. 

yee memang semua orang tak sama. tapi sepanjang pengalaman aku lah jumpa orang orang macam ni, memang semuanya sama saja. rasa diri tu mempunyai kelebihan, senang saja memperdaya orang lain. orang lain yang menanggung akibat, rasa, yg datang tu. 

well, ini memang ragam manusia sekarang. bagi orang biasa macam aku, memerhatikan ragam orang adalah minat. kesimpulan dan pendapat aku adalah hak aku. orang boleh kata macam macam sbb yg tahu hanya aku. 



^__^ ouh indahnya dunia ! 





Sunday, July 3, 2011

Hari Seterusnya

Hah !


dah nak masuk tengah hari. aku pun sedang tunggu nak masuk kerja jam 2.30 nanti. semalam balik jam 12, dengan sakit tekak lagi, dah macam workaholic dah aku ni. hahaha


kerja kerja kerja. tu je yang aku fikir sekarang. nak cari duit, nak beli barang yang aku nak. tengok lah macam mana nanti. baru seminggu kerja. sabar ouh sabar.


satu lagi hari yang seterusnya.




^__^ kerja.