Thursday, October 21, 2010

Kisah 5 hari yg HEBAT!

Assalamualaikum; salam sejahtera dan salam 1 Malaysia.



Bhahahak aku smpai hafal da starting ucapan YDP ha..heheh yee ni aku lg slepas alek dr kem relaxation aritu..ade la relex cket..bhaha



Bkn ape, kali ni juz na cte pngalaman aku yg giler menarik lah..aku jd sekretariat debat perpaduan weh! Tugas aku ialah sbg seorang LO..sbnanye smpai skg aku ta tau ape mksd LO tu, Lead Officer ke? Lipas Organisasi ke? Ntah la tp yg pntg aku fhm tugas2nya..



muka lapar

Kejenye cm kne jaga satu team yg join pertandingan debat tu la..so na di jdkan cte aku pilih la team MMU 2..yee Multimedia University klu korg tatau..berasal dr Melaka..jaoh gak la dr Perlis ni klu korg na tau lg..bheheh



Dr 1st day aku pnat giler setelkan mcm2 bnda, dr Wang Ulu gi Kg Wai la, dr sana ke sini la, mmg rempit r aku dlm 5 ari ni..pastu aku dpt pluang jd YDP utk tiap kali team ni lawan..na jd kn cte smpai semi final la aku jd YDP..besh gak la sbb dpt tgk dorg berdebat..hebat weh..team aku team senior, so takat pnglaman tu mmg blambak la..
Smpai la time result semi tu dikeluarkan, team aku masuk FINAL! Boleh tahan la dorg ni..then pagi smlm la dorg lawan final dan akhernya dorg menang 1st place..giler seronok dorg..aku pon tumpang gumbira la..ececececeh bhehe



tengah ready kan isi nih




giler mencari idea



Slepas 6 pusingan kelayakan, suku akhir, separuh akhir, akhir, dan seterusnya menang pertandingan ni, sekalung tahniah diucapkan kepada team MMU 2! Tambah menggembirakan lagi apabila captain pasukan Myer Iyemman dinobatkan sbg pendebat terbaik utk pertandingan kali ini..hebat la korg..bheheh




wajah sang juara




gumbira giler





Apa yg besh aku rse ialah mcm pngalaman yg aku dpt..mcm2 la..jd LO ni agk pnat la tp berbaloi (sbb dpt elaun)..lg pon dpt knal2 ngn mbr2 baru (ada awek cun lg tu)..dpt pusing2 dewan 2020 lg tu (smpai pena msuk auditorium) besh la..pengalaman yg sangat2 berharga!




^__^ tiba-tiba rasa ingin berdebat plop! Bheheh







No comments:

Post a Comment